Sådan kan jeg hjælpe

Unge voksne

  • Terapeutisk samtale

  • Forløbet kan indeholde følgende og sammensættes efter dit behov.

    Viden om hjernen

    Vores følelsessystemer

    Viden om diagnoser fx. autisme/ADHD/angst/depression

    Stress og sårbarhed. Hvordan passer du godt på dig selv

    Ro på

    Hvem er jeg? Identitet og selvforståelse

    Vær en god ven for dig selv

    Træffe valg

    Redskaber og strategier i hverdagen

    Taknemlighed

    Venner og ensomhed

    Søvn, kost og motion

    Familiærerelationer

    Selvværd og selvtillid

Børn og unge

  • Terapeutisk samtale

  • Forløbet kan indeholde følgende og sammensættes efter jeres behov.

    • Indledende samtale med forældre. Obligatorisk ved forløb til børn.

    • Vær en god ven for dig selv

    • Viden om diagnoser fx. autisme/ADHD/angst

    • Vores lumske hjerne

    • Vores følelsessystemer

    • Ro på

    • Hvem er jeg? Identitet og selvforståelse

    • Stress og sårbarhed. Hvordan passer du godt på dig selv

    • Skole og skolevægring. Herunder stresstest i forbindelse med skole

    • Redskaber og strategier i hverdagen

    • Taknemlighed

    • Venner og ensomhed

    • Søvn, kost og motion

    • Familiærerelationer

    • Selvværd og selvtillid

Forældre

  • Terapeutisk samtale

  • I forbindelse med mistrivsel, skolefravær og skolevægring.

    • Analyse og årsagsforståelse

    • Sætte retning på sagen

    • Klæde jer på til møder med skolen

    • Deltagelse i netværksmøder

    • Guide jer videre i systemet, hvis der f.eks. er mistanke om iboende vanskeligheder hos barnet

  • Kan indeholde:

    • Viden om den lumske hjerne

    • Vores følelsessystemer

    • Strategier der hjælper med at få ro på

    • Strategier der styrker jeres relation

    • Familieregler

    • Struktur

    • Konfliktnedtrapning

    • Mere af alt det gode

    • Søskende

    • Bedsteforældre og andre pårørende