
Sådan kan jeg hjælpe
Unge voksne
-
Terapeutisk samtale
-
Forløbet kan indeholde følgende og sammensættes efter dit behov.
Viden om hjernen
Vores følelsessystemer
Viden om diagnoser fx. autisme/ADHD/angst/depression
Stress og sårbarhed. Hvordan passer du godt på dig selv
Ro på
Hvem er jeg? Identitet og selvforståelse
Vær en god ven for dig selv
Træffe valg
Redskaber og strategier i hverdagen
Taknemlighed
Venner og ensomhed
Søvn, kost og motion
Familiærerelationer
Selvværd og selvtillid
Børn og unge
-
Terapeutisk samtale
-
Forløbet kan indeholde følgende og sammensættes efter jeres behov.
Indledende samtale med forældre. Obligatorisk ved forløb til børn.
Vær en god ven for dig selv
Viden om diagnoser fx. autisme/ADHD/angst
Vores lumske hjerne
Vores følelsessystemer
Ro på
Hvem er jeg? Identitet og selvforståelse
Stress og sårbarhed. Hvordan passer du godt på dig selv
Skole og skolevægring. Herunder stresstest i forbindelse med skole
Redskaber og strategier i hverdagen
Taknemlighed
Venner og ensomhed
Søvn, kost og motion
Familiærerelationer
Selvværd og selvtillid
Forældre
-
Terapeutisk samtale
-
I forbindelse med mistrivsel, skolefravær og skolevægring.
Analyse og årsagsforståelse
Sætte retning på sagen
Klæde jer på til møder med skolen
Deltagelse i netværksmøder
Guide jer videre i systemet, hvis der f.eks. er mistanke om iboende vanskeligheder hos barnet
-
Kan indeholde:
Viden om den lumske hjerne
Vores følelsessystemer
Strategier der hjælper med at få ro på
Strategier der styrker jeres relation
Familieregler
Struktur
Konfliktnedtrapning
Mere af alt det gode
Søskende
Bedsteforældre og andre pårørende